Search This Blog

Wednesday, January 26, 2011

Bedtime Stories

Would you like to listen to the bedtime stories??? Sure, why not??? So, mlm td when I was bf Nana, I heard Aqil asked “papa, nak citer cat and dog”. Papa said ok but promise after that you’ll go to sleep. So papa pun start bercerita and the story goes like this” Satu hari cat dgn dog pegi jln2. Tba2 ari hujan, cat dgn dog pun blk umah. Habis citer dah tdo!!!”. Aku pun apa lg tergelak la terbahak2…..pendek,ringkas dan padat cerita nyer…and that was a very quick and the shortest bedtime story I ever heard…. So funny. But again appreciate the effort la papa…
Walaupun penat and sgt2 ngantuk still lg boleh bercerita. And for sure la Aqil tak tdo lg sbb tak sempat nak layan nagntuk citer dah abis!!! Hahaha… Tp takper tiap2 mlm pun papa akan story lg tp citer dia mesti pasal cat and dog. Aku mmg jarang la nak bercerita because normally I will fall asleep while bf Nana and sometime I slept before her.
That’s one way to prove to your kids that you can be the best parent for them. Walaupun penat bekerja satu hari, tp bila blk terpaksa jugak layan kerenah dia org. Marah mmg akan tetap kena marah…mulut tu bising tp buat la jugak. Kadang2 tu nak mkn McD la… Kena la singgah mengenangkan anak2 nak mkn walaupun mata ni sebenarnyer dah tak boleh nak bukak, bdn ni dah tak terbawak rasa nyer…tp tu la drpd dgr dia org melalak dan merengek buat sakit telinga baik la singgah. Tp tu la kan nama pun budak bila kita dah order mkn tu, mkn nyer tak byk mana pun main yg lebih. Last2 aku jugak yg menghabiskan makanan dia org..camner mak nak diet noks?
So, lepas ni better aku pikirkan bedtime stories for my kids and tell papa about it. Dia boleh tlg ceritakan kat budak2 tu… Takde la cerita nyer asyik hujan jer tiap2 ari..hahaha….Masa kecik2 dulu byk gak dgr cerita2 dongeng ni tp skrg ni byk yg dah lupa… Cerita yg tgk wayang ari tu ingat la . Aku rasa masa aku kecik2 dulu bapak aku takde pun cerita apa2 sblm tdo. Ye la bapak aku tu punya la garang dulu mana berani mintak nak citer. Tak pasal2 kena penampo aku…Tp tu la apa yg mak bapak kita tak dpt nak buat dulu kita cuba la buat kat anak2 kita kalo benda tu mendatangkan sesuatu yg positif pd dia org….Nothing to lose, right? Just a nice and sweet bedtime stories will give them a sweet dreams and hope they will wake up in the morning with a smile on their faces. Insya Allah….

2 comments:

  1. Kalau aku dah tak suruh kot papa citer bedtime story kat aku hahhaha...takat gi jalan pastu hujan balik umah baik tak yah, tak challenging langsung, tapi agak lawak la kat situ , asal boleh je kan....btw, welcome to the blogging world....

    ReplyDelete