Search This Blog

Tuesday, January 25, 2011

Cerita di Pagi Hari

Aqil demam since yesterday. Alhamdulillah mlm td tdo tak meragam. Aku dah bgn pg td baru dia merengek nak susu. Nana pun tak bgn menyusu, penat sgt agak nyer tgk kita org ber’Kinect”. Pg td on the way nak hantar budak2 umah mak aku, Aqil ckp nak mkn roti canai. Ye la anak tgh demam kena la ikut kehendak dia sian plak…and definitely I’ll be late to the office. Ainin pulak nak nasi lemak. So, singgah la bli nasi lemak and roti canai kat blkg umah mak aku tu. Sampai umah nenek depa, Nana dah siap duduk nak mkn nasi lemak. So, aku asingkan la nasi dia dlm pinggan and of course dia mengamuk sbb dia nak mkn dlm bungkusan tu jugak. So, bila dah bg kat dia, dia siap ckp “ nak yor (telur)”. Aduhh takde la plak telur dlm nasi lemak ni… Nowdays punya nasi lemak, kalo bli lauk macam ayam ker, rendang ker telur rebus is not included. Telur rebus tu hanya untuk nasi lemak biasa jer…. Mmg nak untung betul dia org ni! Back to Nana…dia pun mengamuk la bila aku ckp takde telur… So, nenek dia pun terpaksa la goreng telur sbb cucu nak mkn, kan? And aku pun cpt la cabut kuar sbb mmg aku mmg dah lmbt nak pegi keje…
Pg2 ni mmg banyak betul cabaran untuk pergi ke tempat kerja yg jauh nyer lebih kurang 30km itu….Dulu masa Ainin sekolah pg, boleh di katakana tiap2 pg dia akan menangis start dr aku kejut dia bgn tdo, mandi, sampaila pakaikan baju sekolah….menangis all the way!!! Mmg hilang sabar di buat nyer…Skrg ni dah sekolah ptg, aman la sikit and senang la plak kejut dia pg2….Next yr standard 1 sekolah pg tak tau la camner….Aqil confirm aku hantar tadika on the evening session. Kalo dua2 bgn pg pastu bergotong-royong menangis and merengek tak nak g sekolah mmg jd Hulk la aku pg2 tu…..silap2 aku pun EL atau admit terus because of high blood pressure. Thinking of Aqil going to school…kecik sgt rasa nyer dia tu…macam takde saiz uniform jer utk dia. Size S pun belum tentu muat. He’ll be 4 by end of this year, So, next year boleh la g tadika tp macam tak ready je dia tu… And risau jugak because he has some kind of problem which is he gets to fall easily. Dia main sorang2 pun boleh jatuh berdarah…And he’s so small macam takut budak kat sekolah nanti tak nampak dia…But he’s a smart kid  Whatever it is I’m only pray and hope for the best!

No comments:

Post a Comment